donderdag, mei 27, 2004

Lekker uitlaten?

Gevoelens van wrok, haat of woede hebben nog nooit iemand geholpen.
Ook ik laat me wel eens meeslepen door zo'n emotie, maar kom er over het algemeen weer vrij snel achter dat het de moeite niet waard is. Het levert mezelf niks op en die ander waar ik mee optrek ook niet.

Er is in me hersenpannetje-dan-wel-hartstreek geen ruimte voor twee soorten gevoel, dus probeer ik de negatieve shit eruit te rotten.
Opzouten jullie! Vandaag ben ik even lekker aan het opruimen. D'r uit met die zooi!

Net of je een hond uitlaat eigenlijk.



Je loopt een rondje, de hond schijt erop los en zeikt als een wezenloze tot ie helemaal leeg is. Dan heeft ie zijn ballast er letterlijk uitgeknald en krijgt ie zin om te spelen, lekker te rennen en te stoeien kortom: voluit te leven.

Een bewuste keus maken om los te laten, je emoties en interacties naar anderen toe eens goed onder de loupe nemen, vervolgens zèlf bepalen wat je ECHT wilt met jouw leven, het stuurtje in je eigen klavieren houden. Vandaag! Want dat is het moment dat je leeft en dus het moment van actie.

Wanneer heb JIJ jezelf voor het laatst lekker uitgelaten..?

Geen opmerkingen: