donderdag, december 02, 2004

Uitdaging, zo'n ouwe boef

Gisteren had ik het er moeilijk mee:
Benno is niet meer.

Op zich maakt mij dat geen jan-met-de-korte-achternaam of wat dan ook uit, evenwel de publiciteit eromheen drove me nuts...
Het was ineens zo'n geweldige man die veel voor ons land en de dieren gedaan heeft en blablabla etcetera.
En dat is nog waar ook!
Dolf H. hield ook veel van dieren en was een enorme kindervriend, verder heeft ie ook de autobahnen gerealiseerd en meer van zulks. En hij heeft ook veel betekend voor zijn land. 't Is maar net hoe je er naar wil en kan kijken natuurlijk.

En ik had dus moeite met het kijken naar Benno's nalatenschap, zeg maar.
Moeite met zijn SS verleden, zijn overspeligheden, zijn weggedrag in het algemeen en met de Ferrari in het bijzonder, zijn beïnvloeding van de publieke opinie in controversiële kwesties, zoals bijvoorbeeld het aanmoedigen van het eigen rechter spelen en....
Toen dacht ik opeens bij mezelluf: Joal pleurt toch op, wat kan JOU dat nou nog schelen? Hij is dood en kan niks meer. Afgesloten uit!

Oordelen over de totale mens vind ik sowieso niet netjes en zuiver,
in dit geval is het voor mij onduidelijk of ie het nou in essentie goed bedoelde of niet.

Ik hou erover op, de media besteden er al zoveel aandacht aan, dat je d'r geschuffeld van kan worden.

En ik ben al gek genoeg van me eiguh, dus ik ga lekker even nieuwe mezenbolletjes in de tuin hangen en een stukkie fietsen...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ook "Benno" was maar een mens met goede maar natuurlijk ook slechte kanten, zoals wij allemaal...
Ik vond al die oude beelden op tv wel wat hebben,kleurenfilmpjes uit de jaren 40 zie je niet zo veel, was soms verbaasd over de perfekte kwaliteit...
groetjes
@rjan

Anoniem zei

Whaa, ze moeten nie zo lulluh over Bernhard. Ik mocht die ouwe rukker wel. Hij heeft uit het leven gehaald wat hij kon gezien de situatie waarin hij verkeerde. Heeft zich meermalen uit het koninklijke keurslijf gewrongen om even lekker te doen wat hij zelf wou. Schijt aan Jan en alleman, behalve de beessies en een legioen dappere dodo's uit WO II. En met zijn charme streek hij alle hobbels die hij maakte weer glad. Peace man, peace. Ik hoop dat die grafkelder een nooduitgang heeft. Kan hij tenminste af en toe nog eens weg uit koninklijke shit.

Anoniem zei

Dat was dus van Sproet...da gezever hierboven :-)