woensdag, februari 16, 2005

Nog meer (over) werken:

Onze MP had het -mijn vorige postje kwam een dag VOORdat ie met gladgestreken Legohoofd op t.v. zat te blaten- onlangs over MEER WERKEN door de Nederlander....

Bij het Kadaster, waar ik ooit tien jaar heb doorgebracht aan het begin van mijn arbeidzame leven, wordt de helft van de vestigingen opgedoekt; Bureau Halt wordt zo ongeveer opgeheven; Bij het Ministerie van Verkeerde Waterstaat vliegt de helft van het personeel uit naar onzekerder oorden...
In 1982 schreef ik in het BlaBlaadje, het personeelsblad van Kadaster Rotterdam, dit als aanvulling op de toen populaire slogan van de Rijksoverheid:

"De Overheid Schept Banen!" Ja inderdaad: ZO de deur uit!

Er is sinds de toen verplicht ingevoerde korting op salaris EN werktijd -JAJA!- kennelijk nog niet veel veranderd:

Helaas moet ik alwéér die conservatief-sociale kaalkop uit Oost-Brabant gelijk geven:

Voorlopig stel ik vast dat het kabinet ‘waarden en normen’ gebruikt als dekmantel voor het tegendeel.

1 opmerking:

joal zei

en "toevallig" zat Jan M. een uurtje later op hetzelfde stokperdje...