dinsdag, mei 10, 2005

Hongerig als een spreeuw:
vind je het gèk?!


Een paar weken geleden
Of is het alweer een maand
Haalde ik verticuterend mos uit mijn gras
Ter meerdere glorie van mijn tuin-mini-berg

Gisteren leek het mostapijt geheel vergleden
Terug naar het gras eigenlijk onbestaand
Zag ik net iets in duikvlucht, heel ras:
Een dapp're spreeuw uh vliegen'dwerg

Grote bergen mos tussen de snaveltips
Gas gevend richting Forsythia
Tot minstens vijf of zes keer wel aan toe
Wordt zo'n beest nou nooit eens moe?

Vandaar natuurlijk dat spreekwoord
Dat tot nu toe loos' gezegde
Zo hongerig als een spreeuw
Die mijn tuin in de boom neerlegde

©eaglejoal 2005-2052



en dan kan je na de broeierij gewoon weer opnieuw beginnen.
de cirkel van het leven?!


*UPDATE 11:55*
de mosvluchten zijn nog steeds niet over.
volgens mij heeft ma spreeuw nu ongeveer mijn hele mosvoorraad ingevlogen in de boom.
het "hol" verlatend laat ze zich eerst loodrecht pleuren, waarna ze linea recta over de vijver speert voor de volgende hap ter grootte van haar eigen lichaam!

Geen opmerkingen: