zaterdag, oktober 23, 2004

't Leek wel oorlog

Zonet hoorde ik een oorverdovend lawaai, dat aanzwol tot de intimiderende dreun van een heuse bommenwerper met grote propellors, die rondcirkelde boven het groene wijkje waar ik woon.
Zo begon het volgens de verhalen van mijn moedertje in 1940 ook. Alleen dan gesitueerd in het Westen van Rotterdam.

Toen dachten de kinderen, ze was toen 9 jaar oud, dat er een vliegshow was. Even later gingen de sirenes en begonnen -slechts een paar straten verderop- de bommen te vallen.

Gelukkig volgde hier geen sirenegeloei, maar wel waggelden een paar vettig sputterende eenmotorige krakkemikken die de rondcirkelende bommenwerper begeleidden en een enorme t*ringherrie produceerden rond mijn huis.

Ik vind het nog steeds niks, zo boven de bebouwde kom lopen stunten, hangend aan elkaars vleugel bijna. Zoek ander speelgoed, ja?!

Geen opmerkingen: