maandag, januari 24, 2005

Mohammed: Is Lam

Afgelopen Zaterdagmiddag zat ik met zoonlief aan tafel. Het was kwart voor zes en er werd héél bescheiden aangebeld.
Flitsen door Joals gedachten: belletje trek, collecte, buur met acute pc-problemen, schoonzoon van huis weggelopen... afijn, ik kon niks bedenken efkes.

Was het Mohammed B.

Jaja, mijn buurjongen heet zo. Hij is voor in de twintig, werkt bij de Gamma, is een vrijzinnig aanhanger van zijn naamgenoot en hield een plastic zak voor zich uit met kennelijk vleesachtige inhoud.
Het is lam, alsjeblieft. Want wij vieren slachtfeest.

Op mijn wederwoord, dat ik het in dank aanvaardde en graag wilde weten wat de betekenis van dat feest is, zei ie:

Met slachtfeest, dat ook in de Bijbel voorkomt, slachten we een jong schaap, denken we aan onze goede buren en offeren hen ongeveer een kilo lamsvlees...


Joal wil maar zeggen: Ook DAT is lam...

Geen opmerkingen: