vrijdag, juni 17, 2005

Verjaar- en vaderdag


Morgen wordt Joal 30 jaar met 20 jaar ervaring.
En dat vier ik met een aantal geestverwanten op de "Alleen Samen"-vrijstaandendag van de vrijzinnige religieus-humanistische club waar ik deel van uitmaak.

En zondag is het natuurlijk vaderdag. Heel mijn leven vind ik dat al een commercieel gebeuren waar ik niks van moet hebben.
Behalve uiteraard de ontroerend mooie, zelfgeknutselde stropdassen, strikjes, stenen en andere creatieve hoogstandjes van mijn kids toen ze nog op de basisschool zaten!

Dit is op zeker de laatste vaderdag dat pa in zijn huidige verpakking nog onder ons is. Van de week zei ie wel tien keer tegen me, dat ie er enorm naar uitkeek om iédereen bij elkaar te zien op deze dag.
Dus vieren we in het bijna-thuis-huis met alle twee zijn zoons, één (schoon-)dochter en vier kleinkinderen dat we blij met elkaar zijn en dankbaar voor het vele zoet en zuur dat we met elkaar hebben mogen beleven. Geen licht zonder schaduw tenslotte.
Zoonlief èn dochterschat nemen alletwee hun "aanhang" mee, zodat opa ze in ieder geval één keer gezien heeft.

En als ik het red, haal ik vandaag appel(kruimel?)taart voor de hele bende: de lievelingstaart van papa Antonio.

Gelukkig: Geen Bram-pop in de tuin op deze manier!

Zo zie je maar weer dat die leipe Johan C. gelijk heeft:

Elk nadeel hep ook se foordeel!


zometeen de postberg van de afgelopen 14 dagen eens doornemen. want dat gaat ook gewoon door: ik kreeg de voordeur bijna niet open van de zooi!

Geen opmerkingen: