dinsdag, december 17, 2002

23 fout...

Nou, in mijn familie hoef ik me voorlopig niet te vertonen! Had deze tekstneus tot voor de invoering van die vermaledijde 1995-aanpassingen immer sans gêne en met bravoure vijf fout of iets dergelijks, dit jaar had ik mede dankzij de met k geschreven clavescinist en het op één gedachte gebaseerde goed een somtijds langverbeide totaal urinoirgeschikte- eeeh onoorbare score van drie en twintig afknallers. Twee en twintig plus één voor de haastig gekrabbelde hoofdletter na de punt-komma.
Maar... ik ben in goed gezelschap: Bart Chabot had 30 fouten, wist de Volkskrant te melden.

Oftewel: het nationaal dikke T festijn is weer achter de gebruuskeerde rug der slimmeriken en apenkoppen.

En de overwinning, voor het eerst met NUL FOUT (dan ben je een echte amateur...) ging naar Turnhout, België:

Dicteefanaat Guy de Kort (59) won het relatief gemakkelijke dictee - het gemiddelde aantal fouten was dit jaar 25 - met nul fouten, een primeur... (KLIK en lees verder in de Folkskrant voor 1 keer)

Geen opmerkingen: