vrijdag, september 13, 2002

Go....

Op mijn favo-sites kom ik op dit moment veel zaken tegen die te maken hebben met: Nu genieten, niet zoveel jagen, terugkijken op mooie dingen in je leven.
Zes jaar geleden had ik een ruine met de club van 13. Een apart stelletje nadenkers van allerlei pluimage. Het idee was, eens te zien hoe we gevaren waren en wat voor kuddes eruit ontstaan zijn.
Andere mensen hadden weer andere motieven, zoals hang naar het verleden, gebrek aan leven NU etc.

Een aantal van die figuren zijn blijven hangen in de weetjenogwel-cultus. Op zich wel aardig om positieve ankers te hebben naar het verleden. Maar om constant aan te leggen....

Net als een schip is een mens denk ik niet ontworpen als voorzetstuk voor een tv (OF PC Eagle!) of als her-denkend wezen.
Blijft dit beperkt tot incidenteel gedrag? Alla, moet kunnen vind ik. Maar NU leven, NU denken, NU handelen, NU lekker even niksen, DAT is waar het om draait. En waar mijn bananen een aantal bLogjes geleden eigenlijk om draaiden.
Toeval? Alles valt ons toe volgens mij.
Maar hoe kan een ontmoeting, een situatie, een gebeurtenis plaatsvinden als je heel de dag in je grot blijft zitten gluren naar die wervelende wereld?
Dat observeren en beschrijven kan al heel intens zijn en meespelen... dat heet echt leven zegt men.
Wie maakt dat voor een ander uit? Ikke nie... hooguit geef ik je wat sporen, ideetjes om weer verder op weg naar jezelf te kunnen. Als je wilt.

Jaren heb ik er zelf over gedaan. Nietsdoen. Voor ik dat kon. En het valt nog niet mee. Want bij het loslaten van de dag komen vaak de beste invallen. Werk. Easy....
Nou, ik ga even een half uur niksen en dan weer verder in de Ring'a'Life. :)

Geen opmerkingen: