dinsdag, augustus 17, 2004

Eindoordeel over Joal's rijstijl:
MATIG... hakken over de sloot!


Tja...
Joal mag net ietsje meer tijd nemen voor alles in het verkeer. Niet "even-snel-voorlangs" of "kan-nog-net" dus.

Het begon gisterenmiddag kwart over drie al bij het wegrijden...
De parkeerplaats van het CBR is voorzien van éénrichtingverkeersborden. Het bord aan de "inrijkant" was weliswaar helemaal volgespoten met roze verf, maar aan de achterkant was toch nog NET een bord tomatensoep met een witte liniaal te zien...
Het Rotterdamse verkeer is ook niet echt waar ik dagelijks in zit, WAT een hectiek zeg! Ik ben blij dat ik daar niet elke dag in hoef te rijden, want dan nam ik denkelijk alleen nog maar taxi's en de tram danwel metro!
Wat een oase is Etten-Leur dan toch...

Twee keer zag ik een stop-bord niet (instinkerdjes, maar toch!), bij het oversteken van een paar vreselijke kruisingen blokkeerde ik éénmaal de kruising en sorteerde ik een andere keer doodgemoedereerd voor op de linker rijbaan van een "tussenkruising"...
De voertuigbeheersing was in orde, evenwel iets minder "relaxed" achter het stuur zitten mag best van mijn Erik M., de CBR-examinator. Hij vond het overkomen als nonchalant.

Om kort te gaan: net ietsje meer tijd nemen voor een écht goede waarneming, dan worden mijn beslissingen beter.
Ik ben in ieder geval niet de enige met deze kwaal; veel lang-rijders vertonen dezelfde kenmerken. Dit pleit uiteraard voor een regelmatige rijtest voor iedereen.

Een leerzame middag voor Joal, waar ik zeker mijn voordeel mee zal doen.
Zodra de fotograaf van het Algemeen Dagblad (click?!) nog een of meer foto's naar me toemailt, dan plaats ik die hier. Met bronvermelding uiteraard!

Het verslag van de rijtest valt aanstaande Zaterdag te lezen in het AD...


Geen opmerkingen: