maandag, september 29, 2003

Een gewone maandag?!

Na het opruimen en wegbrengen des fustes hedenmorgen...

Als je met zoveel kratten de Lidl binnenkomt, kijken de mensen je echt aan met zo'n blik van: "dat die gozer geen bierbuik van een meter heeft! waar LATIjUT?!"
Voor de verandering kreeg ik zelfs geld terug van de servokroatische bloem die met me afrekende. Sjo-isjt-loik-botsjappie-doen-jah? Of woorden van dien strekking... In ieder geval keek ze blij. Dus een gewone Joal-maandag: 1 mens aan het lachen door de ontmoeting.


ben ik nog even het winkelcentrum doorgehobbeld. Even boekies snuiven, kleertjes kijken, krachtpilletjes kopen, zoeken naar een sierlijk kleinood voor nader aan te geven bestemming en vooral: mensen kijken.

Het spetterde aardig vanmorgen en rond een uur of half twaalf hoorde ik *groei*groei*groei* fluisteren vanuit de achtertuin. Ik om me heen kijken, omlaag -nee dat was het niet- en toen naar buiten: het gras STOND echt mooi!
Wat kan je toch blij zijn met "gewone" dingen...

En... wat kan je toch moe worden van instellingen die op maandag kennelijk niet de moeite kunnen nemen, om de telefoon te beantwoorden, danwel je door te verbinden met de juiste figuur.
Dus... toen ben ik uiteindelijk VOOR het "bloemkool-kaassaus-gehakkiebal-pieper-werruk" maar wat gaan stofhappen op zolder en boren/pluggen op Den Slaap Verdieping... mijn één na laatste doek hangt nu lekker als magisch uitzicht aan mijn voeteneind. Genieten van eigen werk...

En ik heb de kliko barstensvol zitten, alweer een kuub uit tuin en zolder. Shi* die mag ik dan morgenvroeg niet vergeten naar voren te rollen, anders kan ik nie verder van den Weeck...

Geen opmerkingen: