maandag, juni 10, 2002

Early birdy!

Gisteren een waanzinnige dag gehad; sowieso was het hele weekend weer magisch mooi. C&A in optima forma. We flipperden van de ene heerlijkheid in de andere. Topdag was natuurlijk zondag. 's Morgens al een heerlijk samenzijn in de gemeenschap met een jeugdvriend van Celia die "de leiding had." Dompertje was een zielig egotrippie van een heimweevarkentje. Lijkt wel een etiket en is het ook, maar het viel voor mij een beetje uit de toon bij de rest. (barmhartigheid met de ongelijken BLIJFT werken voor me...)
En die rest was behoorlijk kicken!
In mijn "eigen" omgeving in Brabant ben ik al een toeverlaat en graag geziene "autoriteit zonder poespas" als het gaat om mensen die een beroep op me doen of graag ff lekker in mijn 1ergie duiken om ervan te putten. En dan moet ik al donders goed in de gaten houden dat ik de handel goed kanaliseer. Want anders ben ik zo op.
Mini- en maxigangsters komen naar me toe om me de hand te schudden, een beroep op me te doen of gewoon ff lekker te awwehoege.
En dat wordt steeds meer "overal."
Gisterenavond waren we bij Andre en Femke B. te V. op een groots opgezet verjaardagsfeest. Met van alles en nog wat heerlijk gedold; we zouden eigenlijk maar 15 minuutjes gaan in verband met de schoolactiviteiten van de jongste dochter van Celia. Maar die had het zo waanzinnig naar haar zin in, tussen, onder en met Het Jeugdkoor. En da's ook waanzinnig. Vanaf de eerste keer dat ik ff ging luisteren naar die club heerlijkheden was ik al verkocht. Zoals DAT "tuig" met elkaar omgaat, is hoe ik het gewend ben en zoals het van mij overal mag. Maar goed, licht en schaduw ook daarin... IK voel me thuis bij die agtullukkun en zij bij mij. En dats koel.

Geen opmerkingen: