donderdag, juni 13, 2002

Weertje!

De hele dag aardig weer en nu -14:48- begint het te stralen van de regen. Gelukkig is mijn jongste schaap vanmorgen op pad geweest om zijn menongokokkenprik te incasseren. Ondertussen is eagle zelf bezig geweest met de jacht op een kabeltje Xtra voor de telefoon. Een mega-investering van EUR 4,15 om nog ingewikkelder te kunnen bellen met half Nederland.

Bij de plaatselijke bouwmarkt uiteindelijk geslaagd en wie loop ik bij het verlaten der winkel tegen het lijf? De mij welbekende directeur van een landelijk bekende koekjesfabriek. Of ik er al weer een beetje lekker tussen zit? En hij herinnert me nog even aan de belofte die hij me deed. Twee en een half jaar geleden heb ik daar met veel plezier en geglibber geassisteerd bij de productie van kerst-pakket-kaas-koekiemonsters. En dat was zo'n gezellige week, waarin ik -als 1 der weinigen volgens dhr. B- ook nog 's flink mijn klavieren liet wapperen, dat ik wat hem betrof altijd kon aankloppen als ik weer 's werk nodig had. Nu zit ik aardig in de lift wat alle poten van mijn bezigheden betreft, maar het blijft een aardige veer in je hol als mensen zoiets tegen je zeggen.

Als je ergens voor kiest, GA je er ook voor. Vind ik.

Zoals ik vandaag 1 mijner e-mailde:

Coz that's the way it is.... there ain't no WHY in life. The only thing u can do is choose and LIVE the LIFE you LOVE and LOVE the LIFE u LIVE. So do it!

Waarom hebben mijn 68-jarige buurman en R. van Dantzig dezelfde slopende ziekte? Ik weet het niet. Wel weet ik, dat zij er ieder op hun eigen manier mee omgaan.
Van Dantzig gaat door tot ie letterlijk op is, verspilt geen onnodige energie aan wat misschien nog komen gaat en buurm is er eigenlijk al mee opgehouden. Zit te wachten en pijnstillende opiaten naar binnen te werken en voelt zich genaaid door de magische wereld. Veel potentie had en heeft ie om te geven in zijn omgeving, maar gebruikte zijn krachten bijna uitsluitend voor het verwerven van eigen kracht en macht. Terwijl nu juist de functie van tovenaarsleerling/ sjamaan/ genezer/ vulmarin eruit bestaat om ongezien/ ongehoord in dienst van de gemeenschap te werken. En dat kan uiteraard ook tegen een redelijke vergoeding. Maar zal veel vaker op respectvolle afstand en "gratis" plaatsvinden.

Wat je geeft, dat krijg je duizend maal terug. Dat geldt zeker voor het gebruikmaken van je telepatische, magische of genezende krachten. Met dezelfde energie kan je redelijk eenvoudig vernietigende invloed uitoefenen. Als je denkt, dat je vervolgens buiten schot blijft als het gaat om evenwicht, ben je redelijk naief aan het werk!
Het is gelukkig niet zo, dat elk minimaal uitglijdertje je de kop kost, maar systematisch negativiteit verspreiden levert logischerwijs een boomerang op die zijn eigen kracht niet kent...

Niet voor niets geef ik mensen altijd mee, dat eenvoudige, doeltreffende meditatie/ ontspanning begint met het reguleren van je ademhaling en concentratie op: "positief-in negatief-uit." Ofwel: stel je voor dat je bij elke ademhaling-in positieve denkbeelden en gedachten je systeem binnentrekt en bij elke ademhaling-uit als het ware de negatieve shit letterlijk naar buiten blaast.

Elke dag beginnen met deze intentie hoeft niet te ontaarden in 12 uur navelstaren voor gevorderden. Een korte concentratie is na verloop van tijd voldoende om je dag positief te beginnen. En dat hoef je niet van huis uit te hebben "meegekregen," hoewel dat op zich de zaak wel simpeler kan maken. Maar... gewone dingen slijten. Dus zorg, dat jij jezelf elke dag vernieuwt. En met nieuwe ogen naar je omgeving en de mensen daarin kan kijken.
Maak alle dingen nieuw, verwonder je en geef jezelf de kans om te leven zoals jij denkt, "dat het zou moeten zijn in de wereld." Want als jij het doet, gebeurt het. Dan houden wij evenwicht tussen de verschillende krachten. Om te beginnen bij onszelf...

Geen opmerkingen: