vrijdag, mei 17, 2002

Apart stel samen

Communicatie is iets vreemds. Mijn wederhelft en ik lopen aardig "gelijk" met een aantal zaken, maar als ik een griep-achtig virus binnen de gelederen heb, schiet zij door in overbezorgdheid en ik reageer daar dan in haar ogen snauwerig bot op. Doet ze zelf ook als ze "op" is trouwens.
Dat is -gelukkig!- een groot verschil tussen ons: als ik ziek ben, moet je niet gaan lopen zorgen en mekkeren over hoe erg het is. Nee, laat mij maar in mijn hol broeien tot het weer over is.
Mijn werkzaamheden bewegen zich op dit moment veel in de "alternatieve" hulpverlening. Voor mij betekent dit veel roering in de atmosfeer/ ether en weinig geld. Maar dat hoop ik op andere vlakken weer goed te maken. De koppeling tussen "werken" en beloning is iets ingewikkelds lijkt het. Mijn verstand heeft het wel op rij, maar mijn gevoel zegt: "ik doe alleen maar mezelf."
Is dat niet wat je altijd doet? En is dat dan niets waard? Daar mag best een waarde aan toegekend worden, ook financieel!

Pinksteren wordt qua weer wellicht wat minder dan nu, maar ik verheug me al over de wederopstanding in de geest...

Geen opmerkingen: