dinsdag, mei 14, 2002

Pollen, virussen, stemmen en de liefde


Nou, de stof en verkoudheids- dan wel griepachtige virussen hebben Eagle nog steeds in hun greep. Gelukkig vandaag een winderige dus stuifmeelarme dag. Wel een dreunende koppijn, een krakerig-piepachtig gekerm dat voor mijn stem moet doorgaan en overal spierpijn. Kwisnie eens dat ik zoveel spieren HAD! School is voorlopig 2 weken van de baan en wie weet wel tot september.... want de klasjes zitten al volgestouwd kennelijk. Nou, geen probleem: ik kan altijd nog de politiek of het marktonderzoekswezen in. Hoewel dit risicosectoren zijn waar "de massa" de neus zo ongeveer van vol heeft, besturen en begluren ze ons wel. En dat heeft meer invloed op ons reilen en zeilen dan je zou vermoeden.
Dat politici of journaille verantwoordelijk zouden zijn voor WELKE MOORDAANSLAG DAN OOK is natuurlijk gelul van een dronken aardbei. De enige die genaaid dient te worden voor zulke ongein is degene die de Walther PPK richt en de trekker overhaalt.

Goedkope verkiezingsstunts zijn aan de orde van de dag; Gerrit Zalm is aardiger dan ooit (en dat IS toevallig best een aardige man, maar dat is Jan Marijnissen ook.... en dat ben IK vaak ook....); feit is dat voor mij persoonlijk de verbondenheid met en liefde voor hen die mij lief zijn het belangrijkste blijft. Dat is ook, wat naar mijn smaak meer aandacht verdient: werk aan verbindingen met mensen die dezelfde kant op willen. In 1 van mijn vorige blogs heb ik daar al een dominee-stukje aan gewijd. Triest, dat A. Harrewijn, een leeftijdgenoot van me en zeker geen onsympatiek man, uiteindelijk aan de gevolgen van een hersenbloeding is overleden. Geen massale volksprotesten tegen de schepper of diens creaties, geen condoleance-gekte, nee! Gewoon tussen de bedrijven door overleden. Een gedreven man die opkwam voor en zich bevond in de vertrapte lagen van onze welvarende consumptieberg.

Mijn gedachten gaan dan meteen naar al die mensen die in stilte, zonder zich op de borst te kloppen, zorgen dat ook DAT doorgaat: als het nodig is er ZIJN voor een ander. Niet ieder probleem op je schouders nemend, maar opbouwend waar mogelijk en nodig naast en met die ander proberen om er iets meer van te maken. En dat hoeft niet in geld uitgedrukt te worden.

U ziet wel, ook VVD-stemmers hebben een hart. Want dat heeft niks met partijpolitiek te maken. En daar ben ik in de 70-er jaren al knoerhard achtergekomen! Volgende keer wellicht meer hier over.

Geen opmerkingen: